Mall online

Nu imi doresc sa fiu aroganta si nici sa ma dau atotcunoscatoare dar unii nu stiu sa faca afaceri sub nicio forma. Fiecare intelege ce vrea din "online-ul va da nota". In ultima vreme au aparut ca ciupercile dupa ploaie tot soiul de mini afaceristi "pe net" cu tot felul de idei, terifiante le pot spune eu, horror chiar.
Una dintre ele este "Mall-ul online". 2 site-uri am vazut pana in prezent de tipul "online mall". Primul pe care l-am vazut, era atat de prost realizat ca si concept, incat nu am vrut sa ma chinui sa ii retin numele si nici macar sa il salvez undeva. Am ras singura cateva minute si l-am sters instant din memorie.
Fac o mentiune: ma refer la acele site-uri care incearca sa creeze imaginea virtuala a unui centru comercial (ex.: Plaza Mall).
Dar acum, cand dau de cel de-al doilea "mall online", cred ca deja devine o moda.
Nu ma consider un expert in online si mai ales in ceea ce inseamna un magazin online, insa cei care au pornit o asemenea idee nu si-au facut temele inainte de a porni la drum.
Sa facem un mic studiu de caz.

Victima: www.shops-and-the-city.ro (nu merita link - chinuiti-va, cum am facut eu, sa il scrieti, pun pariu ca o sa vi se incalceasca degetele in tastatura)

Ne vom folosi de comunicatul lor de presa sa analizam putin abordarea.

Titlul lasa de dorit si ne induce deja ideea ca oamenii se adreseaza direct potentialilor clienti - "Rezerva un magazin in mall online cu cinci etaje Shops And The City".
Stimabililor, pana la clienti trebuie sa aveti vizitatori/trafic. Si ar fi fost interesant sa fi vazut si noi acel trafic (daca nu aveti nimic de ascuns - de exemplu, un numar de vizitatori rusinos - aveati site-ul inscris in trafic.ro).
Plus ca, intai comunici lansarea site-ului pentru publicul larg pentru a genera trafic. Pentru clienti folosesti alte metode.
Iar la nivelul vostru ar fi trebuit sa oferiti magazinelor online gratuitate cel putin o luna.

Aveti o obsesie: banii! Toti vrem bani! Dar ca sa ii primesti trebuie sa oferi ceva palpabil, nu vorbe in vant.

Hai ca deja mi-am pierdut prea mult timp cu acest "film" prost. Si ca ultima idee, mi-as dori ca dra. Alina Savu, cea care semneaza in comunicatul de presa cu adresa personala de yahoo sa mai invete putina comunicare...
Gata cu ei!
Neeeext! :)

3 comentarii:

Raluana spunea...

CE inseana E-COMMERCE si CE intelege romanu' prin mall online?

Daca prima notiune e straina de marketeri si se chinuie sa o explice tehnic doar IT-istii, sau dezvoltatorii de business IT, conceptul de "mall online" e redus la nivelul imbecil imbarb de un website de prezentare, fara strategie mercantila cu mijloace tehnice de vanzare!! Pentru ca inainte de PROMOVARE exista STRATEGIE de BUSINESS. ei nu, romanul nistru marketer face intai PROMOVAREA, ADVERTISAREA...visand trafic, clienti, profit!!! E un acoperis fara temelie.
Sa facem training de e-commerce marketing? strategia de business si de piata (retail online),pozitionare, targeting si apoi promovare!!! de ce sunt logici pasii??? din simpla ratiune de CREATIE DE BUSINESS. marketing ATL, BTL, new media, social media sau orice forma de Guerilla inseamna la baza structura unui business, strategia de dezvoltare si implementare si debia apoi induce elementul de PROMOVARE/ADVERTISING! apoi MIJLOACELE TEHNICE (marketing tools) prin elementul cheie:PRET/VANZARE: discount, bonus, puncte fidelitate etc.
On line? pornind de la business, se contureaza CONCEPTUL CREATIV care are ca elemente: structura, grafica, mejale text, vizibilitate; etapa urmatoare?generare trafic! cum?promovare. CUI>?? mass market adica client final sau END-USER. Adresabilitatea catre CLIENT/CHIRIAS de spatiu virtual se face prin strategie de B2B din care pleaca aceeasi pasi firesti de strategie integrata vanzari si marketing.

cam atat azi...draga Denisa
; ne facem firma de consultanta de marketing si PR, market developing si integrated sales??? pe criza am vinde mult mai bine RAHAT!!!

cOSMIN spunea...

Uof uof, cati termeni de specialitate. Si cate cunostinte in domeniu. Din pacate, toate astea nu substituie imboldul acela care determina un tanar cu putini bani (sau un om trecut de varsta a doua, cu destul curaj de a incepe o activitate noua) sa-si ia viata in maini, sa admita ca nu stie multe, si sa inceapa un ling sir de greseli. Care greseli, facute cu perseverenta, duc inevitabil la succes.
Vezi tu, draga Raluca, si tu, draga Denisa, e tare usor sa critici efortul altora, fara cea mai mica idee despre ce e in spatele lui. Despre cata munca, chin, nopti pierdute, poate si bani investiti, sperante etc sunt puse intr-un mall online de 2 bani ziceti voi. Eu zic ca orice initiativa, mai ales in domeniul online, nu poate fi decat laudabila.
Si toti termenii aia frumosi care arata ce buni suntem in ceea ce facem nu o sa explice niciodata succesul unor site-uri ca pitzipoanca.org si alte similare.
Eu zic ca timp petrecut constructiv e cel in care ajutam oameni de astia cu initiativa sa si-o imbunatateasca, sau eventual dam exemplu, cu una la fel de buna. Aruncatul cu pietre nu face decat sa oboseasca aruncatorul si sa descurajeze tinta - absolut nimic productiv. La fel ca si raspunsul meu steril si fara efect in lumea cunostintelor teoretice despre cum sa faci business.
Succes cu firma de consultanta :)

Denisa spunea...

Cosmin, stim ce este in spatele fiecarei initiative! Stim ca este foarte multa munca si, mai ales, suflet depus. Dar nu mai bine ne folosim de forte in ceva care sa aiba si rezultate?

Copyright © 2009 - Vrabiutza - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template